Fazekas: még több magyar terméket!
Pénteken zárult a Coop Rally, melynek célja a minőségi hazai élelmiszertermelés középpontba állítása volt. A versenyen most először Fazekas Sándor, a Vidékfejlesztési Minisztérium vezetője is részt vett.
Pénteken zárult a Coop Rally, melynek célja a minőségi hazai élelmiszertermelés középpontba állítása volt. A versenyen most először Fazekas Sándor, a Vidékfejlesztési Minisztérium vezetője is részt vett.
Szeptembertől lépett életbe a magyar termék rendelet, azaz mostantól büntethető, ha a gyártó, termelő jogszerűtlenül használja a magyar termék védjegyet. Három jelzéssel találkozhat a boltokban: magyar termék, hazai termék és hazai feldolgozású termék.
Az augusztusra, a legforgalmasabb repülőtéri hónapra időzített akció célja az volt, hogy a hagyományos és jól ismert magyar márkáknak, nívós emléktárgyaknak és ízeknek csináljon hírverést. Ingyen adták a magyar terméket.
Mi garantálja, hogy a hazai vásárlók által annyira kedvelt, „magyar termékként”, „hazai specialitásként” reklámozott élelmiszerek egyben jó minőségűek is legyenek? Biztosítja-e a hungarikum védjegy, hogy a karcagi birkapörköltbe első osztályú őrölt paprika kerüljön? A kormány erre törekszik, ám közben közleményháborúban áll az őt bíráló civilekkel. A hazai gasztronómiát megemelő egyesület viszont a maga tanúsítványával volt képes felpörgetni a minőséget garantáló családi gazdaságokat.
A magyar hatóságoknak meg kell teremteniük azokat az adminisztratív és jogszabályi feltételeket, amelyek lehetővé teszik, hogy a magyar piacon egyenlő feltételekkel jelenhessenek meg termékeikkel a hazai gazdák és az olcsó külföldi termékekkel megjelenő versenytársak - mondta Budai Gyula, a Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára szerdán Kaposváron, a Somogy Megyei Közgyűlés ülésén.
Hány ország gyártói dolgoznak be a magyarországi McDonald's és Burger King szendvicseibe? Miért Lengyelországból jön a krumpli, Hollandiából az uborka, miközben nálunk is temérdek zöldség terem? Legalább a magyar szívószálból külföldre is jut.
Ötmillió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal a Penny Market Kereskedelmi Kft.-t (Penny), mert magyarnak tüntetett fel termékeket adminisztratív származási helyük szerint – értesült a HavariaPress.
Elcsendesedett a Magyar Termék-rendelet körüli vita Brüsszelben, csak egy levélváltásra került eddig sor. A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) igyekezett eloszlatni a brüsszeli félelmeket - mondta a Napi Gazdaságnak Gyaraky Zoltán, a tárca élelmiszer-feldolgozási főosztályának vezetője.
Kevesebb mint negyven cég használja termékeinél a Magyar Termék megjelölést, holott az erre vonatkozó szabály lassan fél éve van hatályban - olvasható a Napi Gazdaság hétfői számában.
A külföldi áruházláncok is egymás után rukkolnak elő kampányokkal, melyben a magyar termékeket népszerűsítik. A láncok állításuk szerint csak a magyar áruk minőségét nézik, a politika ebben nem játszik szerepet. A vásárlók eleve jobban keresik a magyar árukat, és ha egy magyar beszállítót támogatnak, akkor azzal áttételesen saját fogyasztóik vásárlóerejét is növelik.
Az elmúlt öt évben 34-ről 52 százalékra emelte a Lidl a magyar termékek részarányát 153 hazai üzletében, és folyamatosan nő a magyar termékek száma a külföldi áruházakban is - tájékoztatta a Lidl Magyarország Bt. hétfőn.
Jövő szombattól hatályos az a vidékfejlesztési minisztériumi rendelet, amely szabályozza, hogy mi nevezhető magyar termékenk, illetve hazai terméknek. A nem szabályszerű megjelölésű élelmiszerek egy év türelmi időt kapnak. A rendelettervezetet az unió több pontját kifogásolta, de a kormány szerint kiállja az uniós próbát.
A Jobbik szerint a kormány által elkészített magyartermék-rendelet csak még bonyolultabbá teszi az eddigi szabályozást, ráadásul enyhít is a jelenlegi szabályokon. Erről Z. Kárpát Dániel képviselő beszélt csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatóján.
A szeptembertől felbukkanó „magyar”, illetve „hazai” élelmiszerlogóktól nem várható ugyan piaci áttörés, uniós feddés annál inkább. Ráadásul a védjegyhelyzet csak tovább bonyolódik.
Árnyalatnyi különbség sincs a hazai agrártermékek védelmét illetően az egymást követő kormányok között. Orbán Viktor miniszterelnök a „hulladékot”, az előző kabinet agrárminisztere, Gráf József a „szemetet” akarta kisöpörni a honi élelmiszerpiacról, vagyis voltaképpen importtermékek kiebrudalására törekedtek.
Úgy fest, végre egyértelmű lesz, hogy mit lehet magyar terméknek nevezni és mit nem, s amit nem lehet annak nevezni, arra mit lehet mondani. A kormány elfogadta az erről szóló rendeletet.
A kormány szerdai ülésén elfogadta a magyar termék rendeletet - jelentette be Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter csütörtökön reggel az MR1 Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.
Amikor egy termék mellett nem elég érv magának a terméknek a tulajdonsága (ára és minősége), akkor jön a mindent elsöprő kormányzati kifejezés: "magyar".
A miniszterelnök sajtófőnökének tájékoztatása szerint Ángyán József volt államtitkárnál van az a lista, amely a nem teljesen magyar alapanyagból hungarikumokat előállító nagy húsipari cégeket sorolja fel.
Terjedelmes levélben részletezte az Európai Bizottság a napokban, hogy milyen kifogásai vannak a tavaly év végén egyeztetésre kiküldött magyar termékrendelettel kapcsolatban - írja keddi számában a Népszabadság.